Göteborgs Kulturkalas Ep.1

Efter att ha varit borta i mer än en vecka så är jag nu tillbaka i huvudstaden och gissa vad jag har saknat mest? Tunnelbanan... snacka om virrig man blir när man försöker läsa deras spårvagnskarta. Jag fattade ingenting! Tur att jag hade en som kände till staden med mig. Men dialekten är underbar och nu har även jag börjat bryta på göteborska. Tydligen har jag lätt att snappa upp språket när jag är på ett visst ställe, så snart kan jag starta en egen dialekt. Det lär bli en blandning mellan Hallenska, Göteborgska och Stockholmska.

Men nu ska berätta hur det var på andra sidan Sverige.

På min födelsedag var jag och bevakade Masters VM i simning i öppet vatten. Det gick av stapeln i Delsjön och det jag gjorde var att stå på land halvägs i loppet och kolla så ingen drunkade/blev nedtryckt eller något liknande. Uuuo chefen skrämde upp oss riktigt ordentligt med vad som kunde hända - hjärtstopp, hypotemi, drunkning... you name it! Vad hände då när man var på plats? Ingenting. Så jag gick där - en livrädd livräddare som bara väntade på att bli tvungen att hoppa i och hämta någon i nöd. Well right back at ya eller vad ska man säga. Vi var för bra helt enkelt. Vi fick istället stå där och fejka anrop på radion om sjukt dumma saker att ta upp i verkligheten. Det blev vår underhållning. Därför hoppade jag i med egen vilja när loppet var slut och båtarna hade kommit och hämtat oss, så det blev ett härligt dopp med gänget i inte alls farligt kallt vatten. Som tack för denna dag fick jag en pikétröja, woohoo! Efter detta var man helt slut trots större ansträngningar, men som de säger - sjön suger. Så det blev inget större firande denna dag mer än en filmkväll med vitt vin och Roberts sällskap då han fick offra sig se en riktig chick-flick film! Stackare... Jag måste passa på att tacka er för alla fina gratulationer jag fick! Evigt tacksam <3 Japp, då var man 19 år och ett steg närmare systemet och att bli vuxen på riktigt. Det där med vuxen kan jag gärna hoppa över...

...........................................................................................................................................................


Kommentarer
Postat av: Kim

:D:D:D::DDDD blogga mer

2010-08-22 @ 02:06:45
URL: http://skitirriterad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0