Nerikeracet 2010

The first Nerikerace är avklarat och det visade sig vara med stor framgång. Det var Stockholms helg! Sa jag inte att det skulle bli en händelsefylld helg!?

Bilen med mig, Jill, Fred (eller Krig om man vill det), Vidar och Malin avgick ca 06.40, lite senare än planerat. Det är inte lätt när man har två 7sovare i huset. Efter att ha undvikit att ha blivit mos mellan staket och en långtradare i snöovädret kände man på sig att turen var på sin sida och efter ett stopp på MC för lite påfyllnad av frukost så klarade sig alla fem ända fram till Hallsberg utan skråmor även om andra kanske trodde annat. Fred satt nöjd med nackkrage på, Vidar sov och vi andra sjöng med i Disney-sångerna. Väl framme var det många kända ansikten, så det blev många kramar att ge bort.

Sjukvården satte igång och där gick jag, Åsa och Malin - medlemmarna i Stockholm Dam, lugnt och otaggade genom hela banan och undrade hur illa det hade gått. När vi fick pappret i handen hade det gått lite bättre än förväntat. För övrigt var det en bra sjukvårdsbana med enkelt komponerade stationer men där perfektionen måste finnas. Nödvändigt och bra och vi slapp blodscenerna.

Simdelen började illa för min egen del och för laget, men vi var inte de enda. De flesta lag tabbade sig på något smått så vi kom ändå vidare till final och då föll det mesta på plats. Vi, Stockholm Dam kom på andra plats och hör och häpna, vi fick priset för "Bästa sjukvård" också! Wow det finaste priset man kan få och vi tog det! Enda laget med full pott rakt igenom, det är inte illa för några som oroade sig för diskvalifikation tidigare. Léendet var fastklistrat och festen var ett faktum. Ölen hämtades ur den upphittade snöhinken Åsa fixat, och allihopa - killar som tjejer samlades i bastun för sång och umgänge som sedan fortsatte hela kvällen. Nu har jag alltså införskaffat mig mina första priser inom livräddningen efter att ha hållt på o tävlat i ett år. Det lönar sig tillslut! Önskar jag kunde säga så om allt annat också...



Jill PUMPAR upp sin madrass. Åt detta hade vi mkt roligt.


Vidar fick inte den tjockaste madrassen.


Stockholm Mix närmast


Vidar kör utsim


Jill blir indragen



Tack alla för en underbart rolig helg och ett speciellt tack till mina travelmates. Hoppas vi gör om detta snart igen!

xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0