Not the plan

Jag trodde inte jag var så populär att en helt random snubbe skulle sätta sig bredvid mig på en bänk i Farsta Centrum och prata öppenhjärtat och predika om religion, islam och rättigheter och sedan ivrigt vill erbjuda mig något som jag kan läsa. Iofs så är jag van vid att skumma människor pratar med mig på tunnelbanan och så, men nu har det gått ett steg längre! Vad kommer här näst liksom? Det är tur att man har vänner som Mimmi som kan uppenbara sig och rädda mig ur situationen! En tur på en halvtimme och jag hann bränna 1000 kr, alltså HELA mitt studiebidrag (det sista) på mediciner. Det var inte direkt enligt planen. Mitt glädjerus från imorse sjönk plötsligt ganska raskt mot botten när jag vet att jag inte har så mycket pengar längre. Men lite som finns kvar ska spenderas imorgon då två sassy, upper eastside-tjejer håller en picknick av något slag med tillbehör i parken, få får vi se om det kommer några fler och fyller på. I så fall hör av er till mig! Kärlek till er <3

Kommentarer
Postat av: Kim

Åh vad jag längtar <3

och pengar är pengar vem bryr sig om pengar egentligen, man ska inte vara så låst vid dom. Nu när jag funderar närmare på det är det så knäppt att man kan bli ledsen för att man inte har pengar. För det enda man kan få för pengar är materiellt, men du behöver inga pengar (iaf inte gällande mig) för att träffa dina vänner eller sitta ute och bara lukta på hur det luktar på sommaren. Nu lät jag ju lite knäpp och lite knäpp är jag också, men jag luktade på sommaren första gången i förr går, jag gick och satte mig och slöt ögonen och luktade. Det luktade bättre än vad pengar gör, jag lovar!

2010-07-02 @ 10:14:06
URL: http://skitirriterad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0