Vi kom, vi såg, vi segrade!

Oj oj oj, vilka dagar! Vilken dag! Torsdag - min egen student, fredag - kusin Jessicas student om lördag - marathon och skrattstock. Nu har jag mycket att berätta om, men jag tycker att vi tar det ettappvis, stegvis eller hur man nu vill säga. Jag börjar från början med min student...

Student 2010!

Japp, självklart börjar allt med champanjefrukost hos Ida i Skuru. Varmt och skönt var det, nästan lite för varmt till och med, så inget regn fick vi. Ni ser, SMHI hade fel... igen. Allt hade löst sig med flaket också så vi hade en bra dag att se fram emot. Ett tips till alla blivande studenter - anlita INTE Festkungen!!! Ni kommer bli blåsta så det stänker om det! Men tillbaka till champanjen, vi hade en trevlig stund tillsammans vi i bildklassen och några från musik hängde på också. Sedan bar det av mot skolan till klockan 10 för att sedan äta studentlunch. Potatis och rostbiff blev det med tårta som efterrätt. Mums. Jag fick då ingen tårta pga allergier såklart men glass med jordgubbar är inte illa det heller. Fotografering och Aulan kom  tätt inpå och sedan var man framme vid den stora händelsen; utspringet. Vilken härlig känsla det var, springa och skrika allt man har och mötas utav kameror och glada miner. Jag var så glad att champanjeflaskan föll till marken med ett kras och där står vi och skrattar åt det. Mot flaket! Jag måste säga att det var det härligaste med hela dagen. Blåmärken i all ära men fan va kul det var.

På mottagningen blev man inte lika omkramad dock med tanke på hur jag såg ut och luktade. Men  efter en dusch så var allt frid och fröjd, utom mitt eget mående. Men inget stoppar mig, slutskivan nästa och där började racet igen en aning, fast inte fullt lika hårt eftersom det var kusins student dagen efter!

Avslutningsvis måste jag få tacka för en fin student och mottagning och tack till alla i min klass för alla år. Jag kommer sakna er mycket. Puss! Foton från hela dagen finns på Facebook.



// Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0