Things in my mind

Det är konstigt hur mycket jag kommer ihåg från mina drömmar. I natt drömde jag en dröm som jag vet att jag även har drömt för ett tag sedan, men lite annorlunda än förr.

Drömmen  handlade om oss människor, folk som jag har runt mig i min vardag. Jag bodde denna gång i en sliten stor villa med två våningar som låg precis vid vattnet i ett litet villaområde. Dörren till garaget var i svart stålstaket. Men mina vänner var inte i normalt skick för sakta men säkert flippar allt och dessa personer förvandlas till zombieliknande varelser som vill äta upp mig, och för att skydda mig själv måste jag slåss genom att vrida deras leder åt alla möjliga håll. Det konstiga var att det var bara jag som visste att alla skulle bli zombies, så jag var misstänksam mot alla. Jag tror hela drömmen gick ut på att vi sprang runt (som i ett visst känt dataspel) och misshandlade varandra.

Men hur visste jag då om någon var zombie eller inte? Jo, såhär ligger det till. En person som sakta förvandlas till en zombie vill ha otroligt mycket mer närkontakt än tidigare, ögonen blir rödsprängda och tillslut har de blod i hela ansiktet. De gömmer sig och använder gärna redskap som hjälpmedel i deras dödande. Ett annat tecken är att de liknar meterlånga giraffer eller rådjur med 20 cm höga klövar i stiletto-stil som bara väntar på rätt tillfälle att attackera. Det är tur att man får skills i att försvara sig i såna här lägen så att man slipper uppleva en hemsk död.
Kan detta bli uppföljaren till Zombieland tro?...

oOo Amanda oOo

Kommentarer
Postat av: Albiiiin

NU FLIPPAR DET :D Särskilt där i slutet med giraffen ;)

2010-05-04 @ 18:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0