Hack i skivan

Dagens irritationsobjekt: SL:s högtalare.
Jag står och väntar på tåget mot staden för att på sista danslektionen och det står 5 min på väntetavlan. När tiden har gått ned till 2 min hör jag ett meddelande om att tåget är försenat och jag får som vanligt vänta längre än förväntat. Då hör jag den numera välkända kvinnliga rösten som utropar glatt; "Linje 18 mot Alvik ankommer om 2 minuter". Tre sekunder efter hör jag det ännu en gång "Linje 18 mot Alvik ankommer om 2 minuter". Och igen. Och igen. Och igen... Sedan händer det grejer! " Linje 18 mot Alvik ankommer om... 3 minuter! Nej, eller vänta... " Linje 18 mot Vällingby ankommer om 10 min" What the f...!!! Sedan återvänder texten till 3 minuter igen och där står jag precis bredvid bönehögtalaren och får lyssna på hennes predikande om att tåget mot Alvik går om 3 minuter, med 5 sekunders mellanrum i ytterligare 12 min tills tåget äntligen kommer och räddar mig från pinan! Är detta någon ny strategi från SL för att underlätta under rusningstrafiken? Inte riktigt den bästa metoden kanske...

oOo Amanda oOo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0