v. 45

Måndag och enda dagen denna vecka som jag är ledig. Så tog tag i lite saker som behövdes göras. Körlektion kl 10 och sedan iväg till arbetsförmedlingen som de har tjatat på mig i flera veckor nu. Allt för den lilla anledningen om jag skulle få ersättning för de dagar jag inte jobbade eller inte. Det fick jag ju såklart inte och hade inte förväntat mig heller, så jag avskrev mig från medlemskapet och står nu på egna ben för att söka nya jobb (om jag nu vill ha ett). 2 timmar bortkastad tid men aldrig mer. Avslutade med en runda i Farsta Centrum i jakt på ny mössa som jag förbaskat tappa senaste gången jag var ute på krogen. Förvånansvärt men som gjorde mig överlycklig var att den mössan jag tappat säljs fortfarande, så jag köpte två. En vit och en grå + vantar som jag inte ägde nå innan. Nu är jag redo för minusgraderna som trängt sig på de senaste dagarna!

På väg hem går jag förbi DNA - affären och jag kollar in som vanligt om de har några snygga nyheter. I ögonvrån ser jag en vinkande hand och vem står inte där, jo Anton från gamla klassen! Jag var tvungen att gå in och hälsa. Det är inte varje dag man träffar ett gammalt ansikte i farsta inte. Sist men inte minst bar det av mot ackis och hiphop-dans. Nu lär vi oss korre till denna låt, gick riktigt bra för en gångs skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0