Höglandsbojen 2010

Yes, i fredags drog jag ner till småland för tävling. Fast det tog sin lilla tid. Bilen tog fart från Alvik strax efter fem och jag var sjukt trött efter att ha packat hela natten innan och sedan jobbat, att jag slöt mina ögon för en liten stund. När jag tillslut bestämde mig för att vakna igen efter att ha sovit i ca 2 timmar så möts jag av skylten Södertälje och inser att det har tagit århundrade att ta sig ut ur Stockholm och vi hade hela 30 mil kvar. Så där fick vi sitta i ytterligare 3 timmar, då är det inte mer än rätt att ha ölfest i baksätet. Väl framme fick man träffa  Stockholmsfolket och välkända ansikten från resten av Sverige. Min nya luftmadrass pumpades upp snabbt och lades på plats i gympasalen, sen var det dags att släcka o snarka.


Från min synvinkel

8.00 - Rise and shine!
Frukostbuffé på stadshotellet blev det för allihopa. Viktigt att ladda upp med energi. Klockan 10 var det samling i en liten stuga i närheten där sjukvårdsbanan skulle starta. Jag och mitt lag fick gå ganska tidigt ut, skönt var väl det. Vi fick ta hand om en alkoholsituation, HLR (som jag tabba mig lite på) och en klättringsolycka. Vi gjorde ett hyfsat bra jobb och klarade oss vidare och kom till semifinal i bassängdelen. Jag simmade även 50 m bogsering för första gången. Är ganska nöjd med det, vet dock inte vilken tid jag fick. Ska ta reda på det. Vann gjorde Örebro i både herr och damklass och Stockholm dam kom 3:a. Bra jobbat av alla lag som var med! Firandet började genast som vanligt och vi tjejer stormade killarnas bastu med våra fina stämmor där vi fick bra respons.


Bogseringsdocka

20.00 - Bankett!
Till middag blev det ris och kyckling med god mangosås för min del pga allergier. De andra fick potatisgratäng, mycket gott. Det bjöds på spex, sång och prisutdelning, sen var dansgolvet öppet där Steven höll i musiken. Party all night long som bara livräddare kan!


DJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0