Monoskons, vänner och sånt

Det var åter igen fredag och tiden i skolan fylldes med lunchätande, partiledarbesök av Göran Hägglund och lite bild-arbete, alltså inte mycket alls. Tur var väl det att man hade något att se fram emot på kvällen, då det var bandtävling på Teater Accent och Monoskons var med. Det bjöds bland annat på en ny låt och en Kooks cover, mycket bra! Efter att allt var packat och klart drog vi hem till Kim för att sedan dra hem till Kim...igen. Jag fick en Alvedon i sugtablettform då jag hade ont i huvudet och tyckte faktiskt den var god! Men det kanske bara är jag som är konstig, tack Kim för den det blev bättre! Film denna gång blev "Naked Lunch" som visade sig vara en mysig film med levande skrivmaskiner i skalbaggskropp och stora insekter i allmänhet. Jag fattade ingenting av den, men jag var inte helt ensam med den åsikten så det kändes ju bra. Lördagen blev en lugn dag som avslutades med den otroligt härliga barnserien "Eva & Adam" med Kim, Albin, Alice, Alexander och Elsa. Sist men inte minst avslutades helgen med den efterlängtade söndagen... med uppslagsboken i handen tänkte jag citera lite onödig men intressant information:

Söndag = Veckans sjunde och sista dag, vilodagen. 
Söndagsbarn = (bildl.) Person som det går väl för i livet.

För det första: Hur kan en "person som det går väl för i livet" ha en bildlig betydelse och hur kan man se den? För det andra tycker jag att de har missbeskrivit ordet söndag; det är inte bara en vilodag, utan en "ångestdag" eller "jag inser nu hur kasst mitt liv är och jag gör inget åt det"-dag. Det skulle beskriva ordet lite mer ingående.

Med detta sagt är jag glad att söndagen är slut och måndagen väntar runt hörnet. För att komma på lite bättre tankar så avslutar jag med bilder på Monoskons. Puss Puss 





oOo Amanda oOo

Kommentarer
Postat av: Albiiiin

HAHAHA vilket århundrade är din ordbok ifrån, den borde uppdateras definitivt :D

Slog du upp huvudvärkstablett i sugform? Jag tror fortfarande inte på att den kan ha smakat gott :P!

Najsa bilder också ;D Tack för att du kom!

2010-04-18 @ 23:20:37
Postat av: Kim

Jag tycker faktiskt att din beskrivning av söndag är mer fverklighetsförankrad än vad ordbokens är. Synd att jag inte var inne på msn och kunde prata med dig : (( och när jag kom hem låg du nog och sov men som tur är ska jag få träffa dig idag :D:D

Fina bilder också :D:D:D tycker du är jätteduktig på att fota live någon gång om du vill kan du få testa med min kamera? :) <3

2010-04-19 @ 10:07:00
URL: http://skitirriterad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0