Var är bästa mötesplatsen?

Jag har tänkt på en sak, var är den bästa möjliga mötesplatsen i Stockholm? Håller ni med mig eller håller ni med mig men det måste vara på tunnelbanan! Det finns inget bättre än med spontant trevligt folk som börjar prata med en på tunnelbanan. Här kategoriseras amerikaner för det första. Jag gillar amerikaner. De är så härligt öppna mot människor. De tar fram den där gömda pratglada peronen inom mig som jag tycker om.

Häromdagen satt jag mitt emot två tjejer från USA som var här för något utbytesår - 16 månader skulle de vara här. That's a lot! Tjejen som hette Summer kunde riktigt bra svenska för att ha varit här i 9 månader. Den första kommentaren är för min kappa från H&M och sedan var samtalet igång. Hon frågade om hur en svensk jul firas och jag berättade glatt på svenska som hon bad mig. Hon förstod väldigt bra. Så nu efter mina utmärkta förslag så hoppas jag att de kommer testa janssons frestelse och öppna sina julklappar den 24 dec som lite omväxling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0