Terminsavslutning 2010

Träffade en man på tunnelbanan idag påväg till badet. Han var från Ohio i Staterna som hade en svensk fru han hälsade på nu, hade varit i Sverige i nästan 1 år nu. Lite svenska hade han lärt sig undertiden visade det sig, alltid roligt att höra amerikaner prata svenska, det är inget lätt språk inte. Men såhär års i mörker och kyla längtade han mest hem. En allmänt glad människa verkade han vara som tyckte om öl och andra glada människor, såna hade vi dock ont om i Sverige, och det håller jag fullständigt med om. Vi är ett så tråkigt och reserverat folk så det måste vara något slags rekord. Ni vet ju hur det är, man stirrar ner i marken och pratar inte med folk, och om man gör det med någon random så tror folk att man är dum i huvudet. Ja vi är inte som dem, även om man skulle vilja vara det ibland. En sak jag gillade var att han kommenterade hur fin en tjejs pälsjacka var när hon gick förbi. Det är ju sånt man vill höra och hon blev säkert glad, det skulle jag bli iaf om jag fick höra det av en totalt främling, eller vem som helst. Tror det gjorde hennes dag snäppet bättre... för han gjorde min dag lite bättre.

På badhuset var det dags för sista simskolan innan jullov och barnen var ivriga på att göra något roligt. Det hade jag också planerat så vi hoppade från trampolin och lekte i lilla bassängen under luciaträningen innan jag tog fram pepparkaksburken och tackade för terminen. Kände mig väldigt uppskattad när jag fick kram av först Johanna och sedan hela gruppen, ni skulle bara veta hur glad jag blev! Som jag sa i början av september; jag tycker om min simgrupp. Jag och min kollega fick till och med choklad av en förälder, men jag fick ta hand om båda då Lantto var förkyld. Han får den i morgon på lucia...Eller? Haha nej jag ska vara snäll, jag kan ju ändå inte äta min egen så vrf ska jag då behålla hans. Juste lucia, det är imorgon. Då blir det godisätande och lottodragning som varje år. Får se om pappsen vinner något i år igen som varje år... Peppar peppar ta i trä! Jag sa inte det där...

Men den bästa händelsen för mig idag var att en fin tjej ringde mig på eftermiddagen när jag spelade gitarr, och jag fick en fin inbjudan till middag nästa helg. Vad oerhört söt du är som tänkte på lilla mig, jag kommer så gärna! Adrenalinet har rusat fram och tillbaka flera gånger om när jag skuttat runt, är man glad eller är man glad? Nu kanske jag överreagerar en del men sånt är jag duktig på och jag tänker fortsätta med det. Jag är sjukt taggad och det kommer bli supertrevligt. Kram till dig för nu har jag något att se fram emot! Det är något jag behöver för att jag ska överleva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0