Livräddartävling!


Efter att inte haft tillgång till internet under helgen så kommer nu en liten resumé,
dag för dag om hur min helg i stort sett har gått till.


Fredag:

Allt packande tog såklart längre tid än man tänkt sig. När man inte kan bestämma partyblåsa och väskan inte räcker till, då är det inte lätt. Starten gick från Stadion vid 17.30 i en minibuss med 9 pers, och när man ska sitta i bilen de närmaste 6 timmarna får man se till att underhålla sig själv. Det var precis vad vi gjorde. Det dröjde inte länge innan vi i baksätet tog fram denna resas färdkost; öl, cider och whisky. Vad vi inte visste om då var att Martin; vår egen norrman, har en väldigt liten blåsa. 1 stopp innan maten och 2 efter… totalt 4 toastopp blev det och efter detta så är uttryck som ”Är vi framme snart” och ”jag måste kissa” och att
"göra en Martin" kända bland oss. 23.30 kom vi äntligen fram till livräddarhuset där vi skulle bo men i säng kom man inte förrän vid 1.


Lördag:

Nått vackert väder fick vi då inte, grått o trist var det. Sjukvården startade inte förrän 12.30 så det blev en seg väntan. För första gången var jag inte nervös innan tävlingens början, vilket jag är besviken på. Det är alltid nyttigt att vara lite nervös, då presterar man bättre. Men vi klarade oss igenom banan rätt ok, jag klantade väl mig lite men men… bassänglagkappen gick därimot bättre. Vi var 8 tiondelar från att komma till final, men en fjärdeplats är inte fy skam! På bilden nedan är mitt lag in action! Kvällen avslutades med bankett och disco på Per Gessles hotell.














Söndag:

Upp klockan 8 för ett morgondopp i havet - Tylösandstranden
(fast då vi ställt fram till sommartid så blev det kl. 9).
Uppfriskande var det allt, det kan man inte förneka,
även om det inkluderar bortdomnade fötter och iskall vind.
Hemresan bestod mest av ett ihålligt sovande.




Nu är det skönt att vara hemma iallafall.
Ska försöka samla krafterna igen tills imorgon då en sista vecka börjar innan det blir påsklov. Längtar!

oOo Amanda oOo


Kommentarer
Postat av: Hemlig

VÄRT :D

2010-03-28 @ 20:49:19
Postat av: Wiktoria

Grattis till 4e platsen :) haha jag vill också åka bil med wiskey och cider och öl XD

2010-03-30 @ 22:07:56
URL: http://ponnyplutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0