Upp med hakan

Idag har jag lyckats tagit mig till jobbet efter mitt fina plattfall på julafton. Orken var inte på topp men dagen gick framåt utan större problem (förutom att allt är mitt fel). Det jobbigaste idag var resan med tunnelbanan, usch jag hatar det! Alla människor, morgontrötta och dana sitter och stirrar ner i marken sen helt plötsligt kommer man själv in och hostar en hel symphoni. Har man inte alla blickar på sig vid det laget är det inte svenskar som sitter på tåget. Inte kul, man kan ju inte hjälpa att man får en hostattack just då. Och det händer ALLTID då! Inte ens en vattenflaska kan rädda dig från den situationen.

Men om man ser de positiva sidorna med denna förkylning så är det dessa:
- Efter allt hostande har jag överansträngt magmusklerna till max och kommer få fin styrka där.
- Har haft utomordentligt mycket extra tid att tänka på jordens största skönhet.
- Inte kunnat bränna några som helst pengar på mellandagsrean! Eloge till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0