Konsert med stort K!

KISS!

Ja, en puss är precis vad de får av mig. Efter att ha stått och köat sedan kl. 3 (som ändå inte alls är länge eftersom morsan var så seg på att stiga upp från sin skönhetssömn. Min lösning på det problemet blev Kiss-skivan på högsta volym och ropa TAGGA!) Men det visade sig inte göra så mycket då vi fick stå nästan längst fram i ståplatskön och fick band som gav garanti att stå framme vid scenen, så kunde det inte börjat mycket bättre. Jag tog plats mitt framför scen med några personer framför mig. Jag var nöjd redan då, för jag trodde att kön skulle vara längre och jag skulle hamna vid mixerbordet ungefär. Men så blev det inte, för där stod jag och trängdes med andra KISS-fans istället, Mamma gick bak efter ett tag så nu vet jag hur det är att stå alldeles ensam i publikhavet. Inte helt fel ändå.

Förbanden drog igång, Mustasch först och sen Europe. De var väl sådär, ljudet var kasst och tråkigt ljus att fota i så inte många foton blev det där. Men sen började den riktiga showen och då blev det bättre på alla sätt! Konserten bestod av mycket eld, fyrverkerier och show och det bjöds på flygande bandmedlemmar, gitarr-riff med en liten twist och en guitar-smash i slutet. Bästa låten enligt mig var "I was made for lovin'you", resten av låtlistan kan du se nedan. Det var klart värd konsert som jag hade hoppats på och vi klarade oss från regn största delen av dagen. Under själva konserten kände man ändå inte dropparna som föll ned. Allt slutade 23.30 och då var man fin och mör i ryggen och resten av kroppen och kunde gå till tunnelbanan med gott humör (nästan) för att ställa sig i ännu en kö för att komma igenom spärrarna, så kan man säga att hela dagen bestod av en enda lång kö?

Låt för låt:

1. Modern Day Delilah
2. Cold Gin
3. Let Me Go Rock N Roll
4. Firehouse
5. Say Yeah
6. Deuce
7. Crazy Crazy Nights
8. Dr. Love
9. Shock Me
10. I'm An Animal
11. 100 000 Years
12. Love It Loud
13. Love Gun
14. Black Diamond
15. Detroit Rock City

Extranummer:

16. Beth
17. Lick It Up
18. Shout It Out Loud
19. I Was Made For Lovin' You
20. God Gave Rock N Roll To You II
21. Rock And Roll All Night

Jag lägger in min video också. Den är inte bra men charmig. Det är inte lätt att hålla kameran stilla när jag själv virvlar runt i folkmassorna när de blev helt till sig, så resultatet blev detta. Bilderna kommer i nästa inlägg.




// Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0