Att rösta

Regn, regn, regn. Skyfall hit och skyfall dit men jag lyckades ändå ta mig ut. Det var dags att rösta, en dag för tidigt tyckte jag var lagom att pallra sig iväg. Inget märkvärdigt, lägga i lappar i tre kuvert sen var man klar. Det svåraste var att klistra igen dem, ungefär på den nivån låg svårighetsgraden. Och som alltid i mina hemtrakter så är det något wierdo som ska befinna sig där jag är. Denna gång var det en lite äldre man som stod i båset för att rösta, som kikade fram titt som tätt och fick iväg små kommentarer helt oprovoserat till tjejen i kön att hon var sexig och att han just nu skrev kärleksbrev till henne. Hade han alla hästar hemma eller lämnade han några skruvar kvar på hallbordet? Det gick inte att hålla sig för skratt, kanske är det sådana händelser som gör livet till en fest, som Kim skulle ha uttryckt det.

Men i morgon (eller idag om man tittar på klockan) blir verkligen livet till en fest, för Denise fyller 19 år minsann! Ett stort grattis till henne! <3 Vi småstartade därför lite smått idag med en bowlingkväll i Gullmarsplan. Partymusik och lite dricka, och mycket spelande i två timmar blev höjdpunkten på dagen, sedan återstod det att säga tack och hej till vakten och åka hem. Jag känner fortfarande av smärtan i handen man får när man inte är van att kasta klot. Nu efter att ha sett Parlamentet Valspecial är jag helt slut, trots att jag fïck sova länge i morse. Dags att sussa.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder du har på bloggen.

Vad gör du annars?

Http://smekizz.blogg.se

2010-09-19 @ 17:36:12
Postat av: Amanda Rosende - Mode Make Up & Foto

sv: okej, låter snyggt :D

2010-09-21 @ 10:59:08
URL: http://amandarosende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0