Mina resultat




Idag bestämde jag mig för att ta tag i lite arbete och satte mig för att sortera lite viktiga papper mm. Då hittar jag massa simtävlingspapper med tider uppskrivna på. Tanken slog mig, jag ska kolla upp alla mina tider på nätet. Sagt och gjort, nu sitter jag och kollar igenom mina simresultat under min korta simkarriär jag haft. Jätteroligt att se när man själv inte har skrivit upp exakt alla. T ex finns ett från år 2002 då jag simmade 100 m medley på seriesim, tror det var i Gubbängsbadet till och med. Ingen världsarbra tid kan jag erkänna men kul att se vart man började. Tiderna blev bättre till år 2007 då jag slutade simma på elitnivå. Mitt bästa minne är från Höstneptuniaden 2006 då jag gjorde personligt rekord (pers) på 100 m bröstsim. Det som var så speciellt denna gång var att jag först simmade lagkapp, (4x100 medley) och jag hade bröstsimssträckan. Min tid blev då 1.28.62, pers på 3 sek. Skitglad gick man upp ur bassängen och laddade inför nästa lopp, 100 m bröstsim igen! Dyk, simma järnet, mål och tiden blev 1.26.64. Ännu 2 sekunder pers, och allt på samma dag! Jag vet inte vad det var men på topp var man. Tiden förbättrades ytterliggare senare samma år på klubbmästerskapet. Lite andra resultat jag delar med mig av kan ni se på bilden.

Trots att jag "slutat" så finns kärleken till sporten fortfarande kvar. Simmar gör jag fortfarande några gånger i veckan, annars har jag ju börjat med livräddning. Vatten ingår där också så jaag har användning av simningen. H2O kommer jag aldrig att lämna, just so you know...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0